2.2.2018

Pieni tilannekatsaus

Moikka!

Kirjoitan nyt vaan lyhyen ”tilannekatsauksen” ja laitan muutaman kuvan. Tämä pentuarki ja kaikki menot vie enimmän ajan tällä hetkellä, joten jonkin aikaa saattaa tulla postauksia vähän harvempaan ja lyhyempänä. Lupaan kyllä palata taas tiuhempaan postaustahtiin, kunhan tämä tästä vähän hellittää. Roihu lähtee kuukaudeksi reissuun tässä helmikuun lopulla, niin sillon sitten koitan puurtaa postauksia valmiiksi, julkaisua odottamaan.







Mutta, nyt niihin kuulumisiin.
Roihu (virallisesti Sudensuukon Hymyilevä Apollo) on ollut meillä nyt viikon. Hän tosiaan on mun ja mun isän yhteinen koira. Aivan mahtava tapaus, luonnetta ja älliä on vaikka muille jakaa. Örisee, murisee, vikisee, maukuu, vinkuu, ulvoo, haukkuu ja kiljuu. Ei oo ääntä jota tosta koirasta ei lähtis! Hän on pääosin kyllä tosi hiljanen, eikä ainakaan vielä oo ottanut haukkumiseen Milolta mallia. Onneksi! Alkuun Milo oli vähän sellanen välinpitämätön ja ehkä jopa vältteli Roihua. Parin päivän kuluttua he jo leikki paljon eikä se oo sen jälkeen loppunut. Painivat, jahtaavat toisiaan ja repivät yhessä samaa lelua. Autossa Milo antaa jo tulla itseensä kiinni makaamaan ja jos Roihu huutaa tai itkee, koittaa Milo lohduttaa.

Yksinoloa alettiin harjoittelemaan jo samana päivänä kun Roikka kotiutui. Eilen oli puolisen tuntia yksin, eikä ulvonut ainakaan niin että oisin kuullut, kun lähdin. Sitten ku Milon kanssa palattiin kotiin, tuli pentu haukotellen ovelle vastaan. Oli siis varmaankin nukkunut.

Roihu ei pelkää oikeen mitään, jotkut uudet jutut vähän jännittää, mutta ei oo yhtään sellanen vellihousu mitä Milo oli pienenä. Ja vähän edelleen.


Olin siellä ortopedilla polven kanssa viikko sitten perjantaina, eikä magneettikuvissakaan ollut mitään vikaa.. Ilmeisesti siis vikana on vaan tä sisäänrakennettu vika, EDS. No ei voi tehdä muuta, ku koittaa kuntouttaa sitä, kerätä lihasta ja parantaa lihasten hallintaa.

Sain sen maksusitoomuksen sinne lymfaterapiaan, siellä mulla on eka käynti viikon päästä perjantaina. Eilen myös soitettiin Kelasta, että mun vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen hakemus tulee menemään läpi, eli jatkossa Kela maksaa mun fysioterapian. Ainoo ikävä juttu tässä on se, että mun pitää vaihtaa fysioterapeuttia, sillä kunnallinen ei kelpaa tohon Kelan kuntoutukseen.. Meen näillä näkymin fysioterapiaan samalle fyssarille, jolle meen lymfaterapiaankin. Toivotaan, että hän ois kanssa hyvä!

Lisäks olin viikko sitten tiistaina toisella käynnillä siellä psykiatrialla, missä mulla tutkittiin AD/HD:ta. Ja diagnooseihin sieltä tuli. Oon siis virallisesti addikin. Aakkosia alkaa löytymään diagnoosilistalta vinopino.. Lääkitys on ollut tosi hyvä ja auttanut hirveesti. Saan tartuttua toimeen paljon paremmin ja oikeasti tehty ne asiat loppuun ennen seuraavaan siirtymistä. Ens viikolla mulla on eka nepsy-koutsin tapaaminen, toivon et sieltä sais kans vähän jeesiä arkeen. Ahdistusjuttuihin saan mahdollisesti jossain välissä psykoterapiaa.

Pääosin siis menee tosi kivasti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nakkaappas kommentilla, risut ja ruusut sekä kysymykset ovat enemmän kuin tervetulleita!