30.1.2016

Hiljaiseloa

Hetkeen ei ole tullut kirjoteltua, kun en ole ehtinyt/jaksanut/pystynyt. Oon kauheessa flunssakierteessä ja kaiken kruunas ärhäkkä angiina. Taas kerran. Varmaan kymmenes angiina vuoden sisällä.. Onneks maaliskuussa pääsen korva-, nenä- ja kurkkupolille nielurisaleikkauksen suunniteluun. Pääsee niistäkin eroon, elämäni aikana oon sairastanut lähemmäs 50 angiinaa ja muuta nielutulehdusta. 

Helmikuun alussa mulla on kauhee lääkärisuma, ensin aivomagneettikuvaus, sen aivotärähdyksen ja epilepsia-epäilyn vuoksi. Seuraavana päivänä siitä mulla on pitkäaikais eeg:n anturien päähän laitto ja tutkimuksen aloitus. Mulla siis on elektrodit päässä kolme päivää, keskimmäisenä päivänä käyn neurolla tyhjentämässä kannettavan laitteen muistin. Viikko tämän jälkeen on sitten puhelinaika tuloksista.. Vähän pelottaa, jos tutkimuksissa löydetäänkin jotain. En kaipais tähän enää mitään epilepsiaa tai aivovauriota. Nyt tappelen koulun vakuutusyhtiön kanssa tutkimusten korvaamisesta. 

Tosiaan kaikkihan alkoi 1.9 koulun ryhmäytymispäivässä, jossa oli ykkösluokkien väliset jalkapallo turnaukset. Viimeisessä ottelussa juoksin vastapelaajan perässä ja jostain ilmestyi luokkalaiseni joka juoksi suoraan minua päin. Hampaat upposivat vasemmalle puolelle päätäni ja menetin tajunnan välittömästi. Olin n puoli minuuttia tajuttomana, kunnes luokkakaverini nostivat minut ylös, ja menetin tajuntani samantien uudestaan. Tällä kertaa kolmeksi minuutiksi. Silmäni olivat pyörineet kuin hedelmäpeli ja olin saanut kouristuskohtauksen. Tämän jälkeen olen usein herännyt posket ja kieli purtuina ja verillä. Vasen puoli päästä vihloo vähän väliä ja sanat unohtuvat. Tuntuu että muisti pätkii entistä enemmän.. 

Uni eeg:stä ei löytynyt normaalista poikkeavaa ja nyt voidaan vaan odottaa.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nakkaappas kommentilla, risut ja ruusut sekä kysymykset ovat enemmän kuin tervetulleita!